basic thing: chocolate chip cookies

5:56 PM

salam alayk.

beberapa minggu yang lepas, saya bercadang untuk membuat sesuatu untuk rakan sekelas saya tapi saya tak tahu apa. Alhamdulillah, kali ini, saya berjaya membuat chocolate chip cookies! giving people something that we love is a very good thing and Rasulullah s.a.w. pun sendiri menganjurkan kita supaya memberi hadiah kepada orang lain. :) ok, here it is.

hampir semua bahan telah dicampur. nampak macam cair, tapi letak satu telur sahaja. dalam buat biskut, untuk jadikan dia keras, guna sedikit telur. banyak telur perlu untuk kelembutan seperti kek lapis dan kek span. :)


ok, letak dalam mangkuk ni sebab tak nak bentuk biskut itu uneven. :)

selepas mengisi adunan ke dalam mangkuk kecil. nampak macam nak buat muffin.

tadaa! alhamdulillah, jadi, tapi dia jadi biskut tebal. tapi, tak keras pun.


siap untuk diberikan kepada mereka semasa di IRP. :)

bagi saya, menyukai makanan itu adalah sesuatu yang sangat basic. kita perlukan makanan untuk hidup. kita perlukan makanan untuk gembirakan orang lain. ada juga orang yang perlukan makanan untuk perniagaan mereka.

Alhamdulillah. :)

You Might Also Like

0 comments