sweet people

3:44 PM

Salam alayk

Bulan Mac baru saja bermula beberapa hari lepas. dan ketika saya imbas kembali kehidupan Februari saya, saya dapati banyak perkara telah berlaku.

kadang-kadang, orang di sekeliling kita boleh jadi sangat sweet dengan segala kejutan. hihi. itulah yang saya sangat hargai dalam hidup ini. adalah menjadi satu kebiasaan saya untuk menjadi confident waktu kita jalan seorang diri. yes, i do love walking alone but not forever. tapi, sampai satu masa, kita akan realise yang betapa kita perlukan hidup berjemaah walaupun kalau kita seorang, kita masih ada Allah. bila saya bangun jumaat malam itu dalam pukul 1 pagi lebih, saya jumpa satu bekas makanan.


ada mini cake dalam tu. given by my classmates. kesian mereka, baru tahu yang saya perlukan mereka. itu pun selepas berterus terang.

fitrah saya, saya memang seorang yang suka pendam. pendam masalah, pendam masalah dan pendam masalah. alasannya, saya tak mahu susahkan orang lain dengan masalah saya. so pathetic, bajet kuat sangat saja nak selesaikan masalah. and then, saya teringat kata-kata Suraya kawan saya di TGB,


"Aida, people give and take. you tak boleh nak give people your love je, you kena juga take theirs too. that's life with others."


slowly, i learn to try to take, even trying to appreciate small things given by friends such as the gift of accompany. nampak, even bila ada orang sudi nak temankan saya pergi mana-mana pun, saya rasa kesian dekat dia, sebab macam menyusahkan dia. so lame. tapi, sampai bila saya nak biarkan saya sendiri yang tolong orang semua, tapi saya tak bagi orang lain tolong saya.

SO UNFAIR. to them.

jadi, saya nak minta maaf banyak-banyak sebab kerana sikap saya yang lame ini, membuatkan orang susah nak tolong saya. sorry to be such a burden to you. and thanks for being a friend to me. no words can describe it. so, saya pun buat lah kek carrot cawan untuk mereka. hihi.

and i lose the pictures. :(

thanks for reading. May Allah bless you. :)

You Might Also Like

0 comments