Oh, Hlovate..

9:02 PM

Pernah membaca Versus karya daripada Hlovate? Saya pernah! Keluarkan duit RM 20.00 dan belilah novel itu.


Buka saja novel itu, ada quote yang saya sangat suka.


Assalamualaikum
Buat 'awak' yang mahu berubah,
Berubahlah, walaupun payah

Berubahlah, ke arah hidup lebih indah
Hidup dan masa muda sekali cuma
Sanggup nak sia-siakan tanpa redha-Nya?

May Allah bless



Ada sesetengah orang cakap bosan membaca buku itu kerana terlalu banyak 'ceramah' Hlovate. Tapi saya rasa seronok membaca novel itu kerana fahaman saya insyaAllah sama dengan Hlovate. Kebarangkalian Hlovate adalah sisters sangat tinggi. Kak Hanna pernah berkata pada saya:


"Ukhuwah ini networknya sangat banyak. Macam network internet la. Ada yang dekat Malaysia, New Zealand, Australia, India, UK (jangan cakap la), Ireland, US, Mesir, France, Russia and banyak lagi..Brunei pun. So, insyaAllah, mana-mana kita pergi pun, kita boleh jumpa jemaah seIslam kita."


Tapi segalanya, terpulang pada individu tersebut. Pilihan berada di tangannya, nak pilih jalan-jalan di bumi asing dengan seronoknya tidak ingat dunia, ataupun jalan-jalan di bumi asing mengingati Allah dalam setiap langkahnya?



Wallahu Ahlam~

*Tulisan Italic ini tidak dapat dibaiki. Harap maaf.



You Might Also Like

3 comments

  1. Aida, novel ni Dian xpernah dgr... sob sob buat malu je. :((

    Novel ni tentang apa? Ada series ke atau stand-alone saja? Nak tahu nak tahu! :))

    ReplyDelete
  2. dian, ni aida.
    hmm..saya tak tahu la nak cakap macam mana.. bahasa dia best n sesuai untuk budak muda la.. mostly, karya dia banyak pasal Islamik sikit tapi banyak melibatkan watak budak backstreet la..dian, try la baca.
    karya hlovate: aa+bb, rooftop rant, versus, tunas, 5tahun 5 bulan. tu jer la yang aida ingat.

    ReplyDelete