teaser rohtang

4:44 AM

salam alayk

hmm, sebenarnya saya agak stressed. aarrgghh! stress dengan benda yang remeh saja. stress nak menulis. mood tuh ada, tapi nak susun isi tuh agak berterabur. jadi, saya maklumkan, apa yang saya tulis berjam-jam dari tadi di'save'kan sebagai draft saja. heee.

ingat tak dulu saya cakap, the earliest i can travel is during early july. tapi, alhamdulillah, Allah permudahkan. Dia bawa saya jalan-jalan kali ini ke manali by the end of may. sebenarnya, saya terpaksa ponteng kelas seminggu sebab nak teman kakak saya jalan-jalan india. waktu tuh agak stress dengan exam, quiz, viva, presentation, cake orders, and tambah-tambah, kena uruskan segalanya tentang percutian ni.

but it worth, alhamdulillah. Allah ajar macam mana nak jadi murabbi kepada orang lain. macam mana nak uruskan mad'u. macam mana nak betulkan kompas perjalanan tatkala diri sendiri futur. macam mana nak bergantung padaNya tatkala semua ikhtiar lost. macam mana nak jaga mutabaah amal sebaiknya. susah. susah. susah. but, as long as kita believe we can do it, kita boleh.

At-Taubah, 9:41:

berangkatlah kamu baik dengan rasa ringan maupun berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu di jalan Allah. yang demikian itu adalah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui.
beramal. beramal sama ada kita rasa gembira atau sedih, lapang atau sempit and susah atau senang. nak jadi amal sendiri pun susah, apatah lagi jaga amal orang lain. begini rupanya jadi murabbi. hmm.

moga Allah permudahkan. sebenarnya, banyak ja cerita nak kongsi, tapi kita hold on dulu. kita kasi can dekat teaser ni. lol.

rohtang pass. 3978m. -6C. made it!

okay, mohon doakan dapat habiskan post travelogue mesir, turkey, manali dan shimla before cuti august. sebab september nak ada travelogue baru pula. insyaAllah.

moga Allah berikan kalian syurgaNya. Amin!!

You Might Also Like

0 comments